Search here...
0
TOP
Články stylu Jak ... ?

Jak překonat strach z řízení auta

Jak překonat strach z řízení auta

Všichni víme, že řídit auto v dnešním bláznivém provozu vyžaduje velkou dávku odvahy a především zkušenost. Jenže kde vzít zkušenost, když teprve začínáme? A jak vlastně začít, když se nám strachy třesou kolena i ruce a hlavou se honí katastrofické scénáře končící nemocnicí či vězením?

Jestli máte možnost, běžte na kinezku, stačí jedno dvě “odblokování” a půjde to, věřte mi, mám za ty roky už spoustu spokojených řidičů.
Většinou jako základní téma je strach z přemíry zodpovědnosti, že řidič něco nezvládne, přehlédne, ublíží někomu popř. zničí auto.

Pro ty, kteří nemají možnost jít na kinezku, pár návodů:

Protože každá zátěžová emoce se někde v těle lehce usadí a hodně často také v očích, pomůže uvolnění očních svalů, kdy:
1. projedeme očima všechny směry pohledu, tj. nahoru dolů a zpět, zleva doprava a zpět, obě uhlopříčky
2. uděláme očima 3 kolečka v obou směrech (červená barva) a pak 3x hluboký nádech a výdech

ocni_korekce
3. použijeme EFT ťukání 2. prsty na klíční kost a říkáme přitom své obavy: … přestože se bojím, že na silnici nezvládnu vše vnímat a udělám chybu, tak se přijímám a mám se rád|a … přestože mám hrůzu z toho, že někomu ublížím, ale vím, že potřebuji začít jezdit, tak věřím, že to nakonec zvládnu, ne nezvládnu, bojím se, musím, chci, aspoň to zkusím, třeba se to podaří, přijímám své obavy a strach, přestože si nevěřím i tak se mám rád|a … a tak podobně, prostě popisujte své pocity a přitom stále si poklepávejte dvěmi nebo klidně i všemi prsty pod klíční kostí blíže krku. Je to takový ďolík, většinou citlivý na tlak (sore spot).

sore_spot

Pokud bude Váš sore spot už unavený a moc citlivý, můžete stejným způsobem pokračovat na malíkové (karate) hraně ruky.

karate_hrana

Bylo-li v minulosti nějaké trauma spojené se silniční dopravou, pak by bylo dobré, pokud možno zpracovat raději se zkušeným terapeutem, dnes někteří pracují i přes skype.
Já začnu přes Skype cca od dubna a zatím jen v úterý mezi 10.00-15.00 hod.

Cvičte, ťukejte, prodýchávejte tak dlouho, dokud se tělíčko neuvolní od napětí, stresu a strachu, dokud nezůstane jen taková ta malá obava či spíše respekt spojený s trémou. To už je v pořádku, nějakou dobu trvá než se člověk vyjezdí a stane se to pro něj naprosto samozřejmou činností jako třeba uvaření si kávy.

Doporučuji zpočátku před každou jízdou prodýchat a poťukat, aby se tělo připravilo a také zpočátku se projet každý den, třeba jen kousek, ale opravdu denně sednout a jet, dokud nezačnete jízdu autem milovat a těšit se na ni za každého počasí 🙂

Pokud máte k příspěvku nějaký dotaz a nechcete psát do komentářů, můžete mi napsat na sonia@soniari.cz. Více možností, jak se svými obavami a strachem pracovat najdete v ebooku ke stažení zdarma.

©SoniaRi.cz

FACEBOOK KOMENTÁŘE
SoniaRi.cz

Sonia Ri

Sonia je expert na řízené relaxace, meditace a různé techniky, které odstraňují překážky z podvědomí. Umí výborně povzbuzovat lidi a dodávat jim odvahu jít životem se vztyčenou hlavou vpřed. Její krédo je: "My všichni se můžeme ve svých životech cítit dobře".

«

»